Mijn allereerste eigen ontworpen haakpatroon

Een tijdje geleden kreeg ik van een vriendin de vraag of ik een bruidspaar kon haken voor haar. Mijn antwoord was letterlijk: ik zal het proberen. Lukt het, dan heb je geluk! Eerst ging ik op zoek naar voorbeelden. Niks te vinden. Ja allerlei voorbeelden, maar niet dat wat ik in mijn hoofd had.

Dus ik ging aan de slag, gewoon op de gok. Het resultaat ervan:

Bruidspaar gehaakt

Ik stond er zelf versteld van hoe goed het gelukt was!

Nadat het bruidspaar afgeleverd was, kon ik het showen aan de rest die het wilde zien. Nou, de respons was geweldig! ‘Waar heb je dat patroon vandaan?’ ‘Kan je mij ook een bruidspaar haken?’. En vooral veel reacties als; ‘Geweldig, mooi, prachtig’! Ik was al trots, maar na die reacties te lezen, was ik natuurlijk nog trotser op mijn werk.

Toen kwam het volgende. Ik stommerik had dus niks genoteerd en het bruidspaar was al vergeven… Toen kwam dus de kunst om mijn eigen haakwerk na te gaan maken. Maar nu met pen en papier in de aanslag. Ze zijn ietsjes anders geworden dan op de foto (echt maar iets). Maar het patroon is dus uitgeschreven en ik heb al veel mensen blij kunnen maken met mijn patroon. Hartstikke leuk! En ook heel leuk dat ik ze wel eens op facebook in haakgroepen voorbij zie komen.

Interesse in het patroon? Hier te downloaden:

Bruid: Patroon bruid ontwerp door Miranda Mini
Bruidegom: Patroon bruidegom ontwerp door Miranda Mini

Er staan volgens mij wel nog een paar kleine foutjes in, maar een beetje ervaren haakster/haker, leest hier overheen. Dit was mijn eerste patroon, het is gratis, dus er mogen ook wel wat foutjes in zitten. Geen grote fouten hoor 🙂 En ik ben eigenlijk te lui om ze aan te passen (word document al verwijdert en kan niks aanpassen in het PDF bestand).

In ieder geval; heel veel plezier ermee! Een berichtje als je het download, of als je het gemaakt hebt, zal ik ontzettend leuk vinden!

PS; DELEN MAG, MAAR ALLEEN DE LINK NAAR DEZE PAGINA. NIET HET PATROON AUB.

95 gedachtes over “Mijn allereerste eigen ontworpen haakpatroon

  1. hallo vind het trouwkoppeltje prachtig maar kan de patroontjes niet openen, kan je ze via mail doorsturen aub? alvast bedankt ( mijn dochter trouwt eind augustus)

    Like

  2. Pingback: Downloadlinkjes | hakenmetmini

  3. Hi Mirandamini,

    Wat een geweldig patroon.
    Ik heb voor een oud collega jou bruidspaar gehaakt, ben er super blij mee. Ik hoop dat zij het ook leuk vinden 😃
    Bedankt!

    Groetjes,
    Mirjam

    P.s. Ik heb geprobeerd een foto toe te voegen van het resultaat, maar dat lukt helaas niet.

    Like

  4. Ik heb het bruidspaar gemaakt als topper voor een bruidstaart. Het patroon aangepast: de bruid had een ivoorkleurige jurk en de bruidegom in ceremonieel tenue van de landmacht, dus dat heb ik zoveel mogelijk geprobeerd na te bootsen. Jammer dat ik hier geen foto kan plaatsen 😁

    Like

  5. Ik heb het bruidspaar gehaakt als topper voor een bruidstaart. Patroon wat aangepast, want de bruid had een ivoorkleurige bruidsjurk en de bruidegom trouwde in ceremonieel tenue van de landmacht, wat ik zoveel mogelijk heb nagebootst. Jammer dat ik geen foto kan bijsluiten 😮

    Like

Geef een reactie

