Lief konijntje (NIET DELEN ZONDER TOESTEMMING)

Paar weken terug kreeg ik een berichtje van een vriend. Of ik een knuffeltje wilde haken voor zijn zoontje die op dat moment nog veilig bij zijn mama in de buik zat. Prima! Hartstikke leuk zelfs. En ideaal, zo had ik gelijk een kraamcadeautje. Ik stuurde hem dat hij maar eens op internet moest kijken voor een voorbeeld. Hij stond er zelf ook versteld van hoeveel verschillende en leuke gehaakte knuffeltjes er waren. Ik kreeg een foto toegestuurd van een roze konijntje. Dit konijn, alleen dan graag in het blauw uiteraard. En als het kan ook de naam erop geborduurd. Oei, nog nooit gedaan. Maar ik zal het proberen.

Eerst gezocht op patronen. Genoeg te vinden! Echt meer dan genoeg gratis patronen. Eerst begonnen aan 1, maar al snel kwam ik erachter dat dit konijn wel erg klein uitviel. Jammer. Verder gezocht naar een soortgelijk patroon. Niet te vinden. Nou, niet te vinden, wel te vinden, maar allemaal zo klein. Dus daar had ik niks aan. Hup patronen weg, haaknaald, plaatje voor mijn neus en maar beginnen.

Het resultaat:

10687359_751813454900240_8974141747553683036_o 57a55f7a0eaaab398bfd555fe3d46730

Alleen dat borduren was geen succes. Geprobeerd, maar de steken lopen zo scheef dat het haast onmogelijk was om dit netjes te krijgen (voor mij dan!). Dus eens gebeld of het anders erop geborduurd kon worden. ‘Helaas mevrouw, dit kan niet met de machine. Wel kan het erop geflockt worden’. Pardon? Flocken? (Voor de mensen die graag willen weten wat dat kost: ik betaal € 8,00 bij de drukker voor naam en geboortedatum) Nog nooit van gehoord. Maar het klonk interessant! Konijn was af, maar nu wachten op het kereltje. Eenmaal geboren, de oren naar de drukker gebracht en laten flocken. Ideaal. Prachtig!!

De ontvanger was er ook onwijs blij mee. Zo leuk!

Toen kwam het… Ik plaatste vol trots het konijn op mijn facebook. Daar kwamen meteen 3 bestellingen via privé berichten binnen. Ontzettend leuk! Maar… Ik sufferd had niet alles genoteerd! Stom stom stom! Ik wist dat ik de oren genoteerd had en de poten/armen. Maar waar had ik dat ook alweer opgeschreven?? Slim…

Als eerste ben ik toen die dag naar de action gegaan. Dit mag niet meer voorkomen. Altijd opschrijven wat ik doe (als ik het namaak/eigen idee uitwerk). Dus een notitieboekje gehaald (die ondertussen druk in gebruik is!!)

Dus opnieuw. Dit keer een roze konijn, weer met opdruk. Het was even een gepuzzel (bewijs in mijn boekje, hoop gestreep hihi). Maar het is gelukt, patroon is uitgeschreven. Konijn Miley was geboren. Konijn 3, weer een roze konijn, nu zonder opdruk. Die dus gemaakt door middel van mijn eigen patroon, klopte gelukkig, dus die ging wat sneller. Konijn 4; mag nog even wachten. Duurt nog even voordat de kleine geboren gaat worden. Maar dit gaat een paars konijn worden! Ontzettend leuk!

Interesse in het patroon? Via de volgende link is het patroon te downloaden:

https://www.dropbox.com/s/jdaxk2hk2kyqfz2/Lief%20konijntje.pdf?dl=0

Of klik hier: Lief konijntje

LET OP… Deel dit patroon niet zonder toestemming. Wil je het graag delen? Deel dan de link naar mijn blog. Of vraag toestemming om het patroon te delen op bv een fb pagina. Maar ga niet klakkeloos mijn patroon delen 😉

Een reactie is natuurlijk altijd leuk als je het patroon download of het konijn gemaakt hebt! Veel plezier ermee!

Groetjes,
Miranda

143 gedachtes over “Lief konijntje (NIET DELEN ZONDER TOESTEMMING)

  1. Geachte Miranda,

    Ook ik heb problemen met het downlowden van t patroon. De foto’s die U heeft bijgevoegd zijn bij t afdrukken erg onduidelijk.

    Zou U mij ook t patroon kunnen doorsturen?

    Met vriendelijke groet,
    Jeanne

    Like

  2. Hoi Mirandamini,
    Ik kwam vandaag toevallig je blog tegen, en ik vind het heel leuk om door te lezen. Je maakt echt heel leuke dingen! Ook je konijntje vind ik superschattig! Ik heb het patroon zojuist gedownload, dank je wel hoor!

    Lieve groetjes,
    Hellen

    Like

  3. Hoi Miranda, ik ben begonnen om jouw lief konijntje te haken, wat is ie schattig!
    Het valt me op dat als je in een toer iets anders beschrijft dan haken, dat je dan niet noteert wat gehaakt moet worden (bij het hoofd 24 – benen 17 – arm 14)
    Hoe lees ik jouw patroon? Bedoel je bij toer 24 ogen plaatsen én een toer haken zonder minderingen, dan in toer 25 weer minderen?
    Of zijn de nummers aan het begin van de regel alleen volgnummers per regel (na regel 23 plaats ik de oogjes, en in de toer daarna (25) weer 6 x 2 st samenhaken). Dit zou naar mijn idee verwarrend zijn, want na regel nummer 25 heb je pas 24 toeren gehaakt, als het hoofdje klaar is na volgnr. 32 heb je 31 toeren gehaakt…
    Begrijp je mijn verwarring?
    Ik zou mijn lief komijntje graag net zo schattig maken als jouw voorbeeld…
    Dank bij voorbaat voor je reactie, en dank voor je schattige patroon!

    Like

    • Ik snap je verwarring niet, want ik snap je verhaal erachter niet, sorry.

      Het patroon is ondertussen al heel vaak gemaakt, nog geen klachten over gehad, dus ik denk dat je te moeilijk kijkt.
      In het patroon wordt gebruik gemaakt van volgnummers. Dat is bijna in elk haakpatroon zo.

      Ik kan je helaas niet helpen om de verwarring weg te nemen, sorry.

      Like

  4. Wat een lief konijntje. Die wil ik graag maken. Helaas het downloaden lukt niet. Kun je mij het patroon doorsturen? Alvast bedankt. Gr. Ria

    Like

  5. Wat een leuk konijntje. Mijn dochtertje is helemaal gek van konijnen, inmiddels heeft ze al een hele verzameling knuffelkonijntjes van groot naar klein. Wil jou patroontje gaan uitproberen met eigen gesponnen wol (alpaca) .

    Like

  6. Hallo Miranda,

    Heel leuk dit konijntje! Ik ben het aan het haken voor mijn pasgeboren metekindje met verschillende kleurtjes. Ik heb alleen een klein probleempje, na 2 handjes gemaakt te hebben, blijkt dat het ene veel groter is dan het andere. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik veel te los gehaakt heb bij het 2e handje… De pen is hetzelfde, net als de dikte van de verschillende soorten wol. Heb je misschien een tip voor mij om dit te voorkomen?

    Like

  7. Goedemorgen.
    Ik heb dit TE leuke konijntje gehaakt, ben bijna klaar, maar dan wil ik het graag delen op mijn blog.
    Natuurlijk zet ik dan een link erbij met jou naam en een verwijzing hier naartoe.
    Mag ik dat binnenkort doen of heb je liever dat ik het anders doe?
    Ik hoor graag van je, voor nu fijne dag.
    Groetjes, Daphne (www.postvandaphne.blogspot.nl)
    Ik ga nu ook volger van je worden, zie zoveel leuks hier!

    Like

Geef een reactie

