Kerstmuts

Sinterklaas is net 1 dag in het land en ik ben alleen maar druk bezig met de kerst. Moet ook eerlijk bekennen, dat ik persoonlijk vrij weinig met Sinterklaas heb. Vind het hartstikke leuk voor de kinderen hoor. En wij vieren elk jaar ook Sinterklaas thuis met een echte Sinterklaas en zwarte pieten.

Kerst daarentegen, GEWELDIG! Vind het zo ontzettend gezellig. Alles versierd, veel kaarsjes, gezelligheid, kleine lichtjes. Love it! Dus daar haak ik dan ook wat makkelijker voor. Plus het is zo kerst en zoals iedereen die haakt wel weet, kost het haken veel tijd! Dus vandaar nu al druk ermee bezig.

Gisteren een lange kerstmuts afgemaakt:

1505000_767483736666545_3616414546635333330_n

In eerste instantie had ik aan de zijkant een klein ijzer knoopje gezet. Dit meer om te zien dat het mijn muts was. In de middag waren wij even de stad in. Even de Wibra in, even neuzen. En daar vond ik zo ontzettend schattige knoopjes:

10411219_767641493317436_9035539679019076448_n

Dus, hup ijzer knoopje eraf, en dit geweldig knoopje erop. De knoopjes zijn officieel applicaties voor bv op een kaart. Maar dat plakdopje aan de achterkant pluk je er zo vanaf en kan je ze dus zo gebruiken als knoopje. Geweldig!

En zeg nu zelf, wat issie leuk op die muts!!

Muts gehaakt uit mijn hoofd. Mocht er interesse zijn in het patroon, kan ik het patroon wel uitschrijven.

2 gedachtes over “Kerstmuts

  1. Hoi Mini,
    Ik heb net je site gevonden,leuk gemaakt.
    Zocht een Kerstmuts met een lang endje.gevonden dus,mijn vraag is
    mag ik het patroon van je?
    Het is voor mijn kleinkind die denk net zo oud is als kind op de foto.
    Hij ziet er geweldig uit,met die muts.
    Misschien heb je hem niet meer is van vorig jaar November.

    Hartelijk dank
    Nell Langras

    Like

    • Ik begon met 6 vaste in magische ring, daarna elke steek 2 vaste (12 steken aan einde toer), volgende 2 toeren 12 vaste, toer erop weer met 6 meerderen, dus 18. Weer twee toeren 18 vaste en daarna weer meerderen. Dus heel kort: 6 – 12 – 12 – 12 – 18 – 18 – 18 – 24 – 24- 24 – 30 – 30 – 30 etc. Tot de gewenste breedte. Hoop dat het zo duidelijk is 🙂

      Like

Geef een reactie

