Katniss cowl & bijpassende muts

Vorig jaar zag ik hem al eens voorbij komen. De welbekende katniss cowl in het haakwereldje. Toch kwam ik er maar niet aan toe om hem te maken.

Nu kreeg ik laatst een lading wol van mijn moeder. Waaronder een onwijs mooi wolletje, kleur mint. Een hele mooie zachte kleur (op de foto lijkt het wel grijs, maar het is echt een groen/mint kleurtje). Deze heeft eerst nog even in de lade gelegen tot ik weer dacht aan deze col. Van de week eindelijk eraan begonnen en heel blij met het resultaat.

20150829_120714

Het haakt echt heerlijk weg en leuk voor tussendoor om te maken. Patroon had ik hier gevonden: klik naar het patroon

Veel plezier met het maken van de katniss cowl!!

Later op die dag ook nog een bijpassende muts gemaakt. Deze keer de foto buiten gemaakt, waardoor de kleur veel feller uitvalt. Binnen te licht, buiten te vel haha. Maar qua patroon is dit hetzelfde als de cowl. Alleen dan in de vorm van een muts en bovenaan de eerste paar rijen iets anders een zonder het v-tje voor.

20150829_162943

Hoe ik de muts heb gemaakt?
Haaknaald 4 – welke wol ik gebruikt heb? Ik heb echt geen idee. Een tijdje geleden gekregen van mijn moeder met opruimen van de zolder. Dit waren geen bolletjes, maar meer strengel wol. Het is geen acryl, maar ook geen katoen. Echt een mix ergens van.

(st = stokje – L = losse – hst = halfstokje – hv = halve vaste – tekst tussen ** herhalen tot einde toer)

1. Ring met 11st – sluiten met een hv
2. 2L – in elke steek 2st – sluiten met een hv
3. 2L – *1st – 2st in 1 steek* – sluiten met een hv
4. 2L – *2st – 2st in 1 steek* – sluiten met een hv
5. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
6. 2L – *3st – 2st in 1 steek* – sluiten met een hv
7. 2L – *4st – 2st in 1 steek* – sluiten met een hv
8. 2L – *5st – 2st in 1 steek* – sluiten met een hv

Even checken of de doorsnede van de cirkel groot genoeg is! Is deze te klein, dan nog een rij meerderen of is de cirkel te groot, even een stapje terug gaan en dus een rij uithalen!

9. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
10. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
11. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
12. 2L – in elke steek 1 st – sluiten met een hv
13. 1L – in elk stokje haak je een reliefVASTE (hierdoor krijg je die v-tjes (net zoals bij de col) – sluiten met een hv
14. 2L – in elke steek 1 st – sluiten met een hv
15. 1L – in elk stokje haak je een reliefVASTE – sluiten met een hv
16. 2L – in elke steek 1 st – sluiten met een hv
17. 1L – in elk stokje haak je een reliefVASTE – sluiten met een hv

18. 2L – in elke steek 1 st – sluiten met een hv
19. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
20. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
21. 1L – *1 reliefstokje voor – 1 reliefstokje achter* – sluiten met een hv
22. 2L – in elke steek 1 st – sluiten met een hv
23. 1L – in elk stokje haak je een reliefVASTE – sluiten met een hv
24. 2L – in elke steek 1 hst – sluiten met een hv

Klaar

11 gedachtes over “Katniss cowl & bijpassende muts

  1. Dank je wel voor de link Naar mijn patroon… Je cowl is heel mooi geworden in deze mint kleur!
    Super dat je het patroon van de muts erbij hebt geplaatst, want daar is heel veel vraag naar, lees ik zowat overal!
    Ik maak er binnenkort eentje voor mezelf, een cowl, en zal dan in mijn blogbericht verwijzen naar je patroon van de muts. Dan vinden anderen ook de weg naar hier,
    Groetjes Sofie

    Like

  2. Hoi Miranda,

    Erg gaaff dat je een bijpassende muts hebt bedacht voor de katniss cowl.. Nu ben ik er mee bezig alleen snap ik toer 5 niet zo goed☺️ is dat per stokje een reliefstokje voor en achter of 1 stokje 1 reliefstokje voor en in de volgende stokje dan de volgende stokje een reliefstokje achter?

    Groetjes Ebru

    Like

  3. Hoi miranda,

    Vraagje… toer 6 staat 3st-2st in elke steek maar als ik dat doe krijg ik heel veel “bubbels” en niet een mooi cirkel… komt dit later goed of lees ik de toer verkeerd?

    Alvast bedankt!!
    Groetjes marloes

    Like

    • 6. 2L – *3st – 2st in 1 steek* – sluiten met een hv

      Je moet 3 stokjes haken, dan 2 stokjes in 1 steek. En dat wat tussen de ** staat, herhalen tot einde toer.

      Als het nog niet duidelijk is, gewoon laten weten. Ik help je wel 🙂

      Like

  4. Hoi Miranda,
    Allereerst, prachtige muts!
    Nu mijn vraag 😄
    Tussen toer 13 en 14, moet ik daar ook een toer stokjes haken of 2x ene toer reliefvasten op 1 toer stokjes?
    Vele groetjes!

    Like

Geef een reactie

