Het was even stil…

Hallo volgers,

Afgelopen tijd was het erg stilletjes vanuit hier. Ik had het erg druk, vast herkenbaar voor iedereen. Maar zo druk dat ik even deze blog ย heb laten liggen. Zonde uiteraard, maar kon even niet anders. Oudste zoon heeft zijn eerste heilige communie mogen ontvangen. Voor het feest heel veel voorbereidingen moeten treffen. Zelf een hoop geknutseld ervoor. De boel op orde gezet etc.

Maar zojuist alle berichten bijgewerkt en de patronen verstuurd (mocht ik toch iemand vergeten zijn, laat het mij weten, waren er best veel, dus kan iemand over het hoofd hebben gezien, mijn excuses!)

Ondanks de drukte, blijft haken toch even een leuke afleiding. Zo heb ik ook nog mijn konijntjes patroon iets aangepast. Ik had een keer katoen meegenomen van de boekenvoordeel. Ik kwam alleen erachter dat dit katoen net iets dikker is en minder meters, waardoor ik niet uitkwam met 2 bolletjes. Erg zonde en baalde enorm! Omdat ik meerdere bolletjes had meegenomen en er 2 wilde maken, heb ik het 2e konijntje wat aangepast zodat ik wel uitkwam met 2 bolletjes. En zeg nu zelf, is dit ook geen schatje (vind hem stiekem zelfs iets leuker dan het origineel wat ik gemaakt had, hihi):

konijntjes

Enige wat aangepast is, zijn wat toeren minder in buik, armen, benen en de oren.

Ik zal het patroon dan ook weer delen hier. Dit keer niet in PDF, hier heb ik wel van geleerd ๐Ÿ˜‰ Maar hiervoor even geduld. Eerst even uitwerken vanaf mijn papiertje (lees: kladblaadje wat ik waarschijnlijk alleen snap hihi)

Maar, ik ben weer terug van weggeweest ๐Ÿ™‚

 

15 gedachtes over “Het was even stil…

  1. Wat een leuk konijn! Heb nog geen beest gehaakt maar denk dat ik deze ga proberen. Hier zie ik het patroon (nog) niet staan, nog in progress?

    Like

      • Hallo,
        Ik ben nu bezig met het ontzettend lieve konijntje voor een cadeautje, maar ik kom net niet uit met 1 bol.
        Is het mogelijk dat je het aangepaste patroon wil mailen? Las dat je niet meer op de site wil plaatsen, wat ik goed snap maar wel jammer vindt ๐Ÿ˜‰ want dit konijntje Is te leuk! Mijn zoontje heeft er een, en neefjes en nichtjes zijn er jaloers op. Dus als het aan hen ligt…. ๐Ÿ™‚
        Hoor het graag van, Dank je wel alvast!

        Like

      • Goedemorgen,

        Ik heb een aangepast patroon gemaakt. Hiervoor heb je ongeveer 1,5 bol nodig (phildar cotton 3) of 2 bollen pinguin van boekenvoordeel. Mijn eerste ontwerp ervan, daarvoor kwam je met 2 bollen niet uit. Ik heb helaas geen patroon voor 1 bol.

        Gr. Miranda

        Like

      • Hoi Miranda,

        Bedankt voor je reactie! Ik ben nu bezig met een bol van 240 meter, dus ik hoopte daar mee uit te komen met het aangepaste patroon. En heb ook nog phildar liggen, daar wil ik de volgende konijntjes mee maken. Zou voor mij mooi zijn als ik niet bij hoefde te kopen ๐Ÿ˜‰
        Met welke maat naald haakte je ze met de phildar en cotton 8?

        Groetjes, rvdb

        Like

Geef een reactie

