Frustratie

In mijn vorige blogbericht gaf  ik aan dat ik een aangepaste versie had  van het konijntje. Echter heb ik nu besloten deze niet te delen. Waarom niet? Als ik zie hoeveel mijn vorige patroon gewoon klakkeloos gedeeld wordt, op facebook pagina’s, op blogs, zonder enige vermelding naar deze blog  toe… Ik snap het niet. Het uitwerken van een patroon kost zo ontzettend veel werk. En dan vind ik dat een vermelding naar mijn blog, liefste nog zonder het patroon te delen (!!) het minste is wat je kan doen.

Daarbij ben ik ook aan het kijken hoe is dingen kan veranderen. Eerst deed ik patronen via 4shared delen. Echter moet je daar goed kijken waar je op moet klikken voor te downloaden. Maar deze pagina’s zijn lastig (gratis sites, veel reclame). Klik je fout, gaat de pagina weet ik veel wat downloaden. En dan krijg ik de woorden naar mij toe dat ik weet ik veel wat verspreid. Ehm, nee, zelf fout geklikt, dat doe ik niet.

Oké, iets anders verzinnen. Dropbox. Maar blijkbaar hebben veel mensen dit ook niet. Ik krijg de ene na de andere email voor de patronen. Deze patronen deel ik ook met liefde hoor. Maar dit kan alleen vanaf de pc. En dat gebruik ik, zoals veel denk ik, maar heel weinig. Daarom duurt het soms erg lang. Te lang, want binnen 24 uur krijg ik vaak opnieuw de vraag om te versturen. Dit werkt niet motiverend. Dus ik ga kijken dat ik de patronen uitgeschreven krijg op mijn blog.

Echter twijfel ik of ik ooit nog een patroon uit zou brengen. Ik doe het graag. Vooral omdat het grootste deel van de haak liefhebbers niet zo klakkeloos omgaan met de patronen. Maar door die paar rotte appels, is de zin snel weg.

Ben ik dan zo’n zeur dat ik vind dat een vermelding het minste is? Er zijn ook pagina’s op fb die toestemming hebben gevraagd. Prima, ik ben echt de beroerdste niet en deel ze graag. Deze mensen plaatsen het dan ook met vermelding naar mijn blog en dat ze toestemming hebben. Maar als ik dan op een andere fb pagina ineens mijn patroon gedeeld zie staan, zonder ook maar enige uitleg, dan gaan mijn nekharen overeind staan…

Mensen, let er aub op. Dit zeg ik niet alleen voor mij, maar ook voor alle mensen die patronen uitschrijven. Deel niet klakkeloos. Vraag toestemming om te delen. Een link delen is iets anders  dan het hele patroon. Dat kan en mag altijd. Ik kan het ook niet verbieden, dat snap ik ook. Maar daardoor verpest je het wel voor anderen. Erg jammer!

9 gedachtes over “Frustratie

  1. Goed verwoordt Mini.
    Ooit maakte iemand een kooppatroon van mijn gratis gedeelde patroon.
    Het werk dat in het schrijven van het patroon zit, wordt zwaar onderschat. En dat om een ander te laten mee genieten van je haak- cq breiwerk.
    Jammer, maar het is jammer genoeg een feit. Mijn lol is er ook vaak af! Maar voor de ‘goede’ personen, de mensen met een eerlijke instelling, zet ik, soms met oogkleppen op, gewoon door.
    Groetjes Aly

    Like

    • Oh, dat gaat nog veel verder dan mijn frustratie erin. Jeetje, wat een lef! Het is idd dat de lol er soms even door verdwijnt. Helaas is het al een tijdje zo, vandaar dat ik ook steeds minder op mijn blog zat. Jammer. Hoop dat ik snel de positieve energie weer erin kan vinden om er weer gezellig aan verder te gaan. Groetjes!

      Liked by 1 persoon

  2. Je hebt helemaal gelijk!!
    Zo jammer dat t zo moet..
    Mensen gooien hun eigen glazen in op deze manier, hoop dat je een passende oplossing vind, succes

    Like

  3. Jammer dat dit soort dingen gebeuren. Ik denk dat heel veel mensen hier niet bij stil staan. Ik kijk met veel plezier op jouw blog en heb met veel genoegen jouw bruidspaar gehaakt. Ik ben nu met jouw rammelaar van Nijntje bezig. Ik snap dat je nu in dubio zit, want je wilt ook graag waardering voor wat je doet. Ik hoop dat je plezier haalt uit de mensen (waaronder ik 😊) die jouw patronen maken en met genoegen naar jouw website/blog verwijzen. Xx Ilse

    Like

    • Ah, dat vind ik nu lief. Het was ook echt even een frustratie moment wat helaas om de zoveel tijd voorbij komt. Vooral als ik weer geattendeerd wordt dat er weer eens een patroon ergens gedeeld staat zonder vermelding. Maar ik ga hoe dan ook wel door, maar twijfel of ik sommige dingen anders aan moet pakken 🙂

      Dank je wel voor je lieve berichtje!!

      Like

  4. Ik begrijp jouw frustratie heel goed. Is er een mogelijkheid om de mensen die misbruik maken te ‘ontvrienden’ of verbannen ? Ik weet niet veel van internet of fb. Het zou spijtig zijn dat de mensen die eerlijk van jouw creaties genieten en die geen ongewenste dingen doen, er de dupe van worden. Maar nogmaals : ik ben het met je eens dat ongewenste praktijken een halt moeten toegeroepen worden. En bedenk : van de 100 mensen die eerlijk zijn, en dolblij zijn met jouw creaties, er mogelijks 1 of 2 bijlopen die niet waard zijn om jouw blog of jouw fb te bezoeken en je schaamteloos copiëren zonder vermelding van de bron.

    Like

Geef een reactie

